به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانهها به نقل از دکتر مهدیزاده، شماره جدید فصلنامه رسانه (پائیز 1386) با موضوع مدیریت رسانهها (2) منتشر شد.
سردبیر رسانه گفت: از آنجا که موضوع مدیریت رسانهها دارای اهمیت است و با توجه به کمبود منابع فارسی در این زمینه، دو شماره پیاپی رسانه - تابستان و پائیز 86 - به این موضوع اختصاص داده شده است.
دکتر مهدیزاده همچنین اظهار داشت که موضوع شماره بعدی فصلنامه رسانه زبان و رسانه است.
همچنین به منظور استفاده بیشتر پژوهشگران و دانشجویان عرصه علوم ارتباطات، متن کامل شماری از مقالات این شماره در وبسایت فصلنامه درج خواهد شد.
فهرست مطالب هفتادمین شماره فصلنامه علمی ـ ترویجی رسانه، که از این شماره به بعد با درجه علمی - ترویجی منتشر خواهد شد، به ترتیب زیر است:
- استقلال تحریریهای» روزنامهنگاران و مشارکت آنان در مالکیت و مدیریت رسانهها/ دکتر کاظم معتمدنژاد
- ساختار سازمانهای رسانهای/ استفان لیسی، آردیس بی.شون، جان لبلانس ویکس/ دکتر پیروز ایزدی
- نقش فرهنگ سازمانی در مدیریت رسانه (مطبوعات)/ دکتر علی گرانمایهپور
- رادیو ـ تلویزیون خدمت عمومی: مفهوم، ویژگیها، پیشینة تاریخی و علل بحران آن در دو دهة پایانی قرن بیستم/ دکتر علیرضا حسینی پاکدهی
- عناصر اصلی ساختدهی سازمانهای رسانهای و مقایسه ساختار سازمانی صدا با سیما/ دکتر حسن خجسته
- مدیریت چینش اخبار رادیویی و تلویزیونی/ اکبر نصراللهی
- مدیریت سازمانهای رسانهای/ دکتر علیاصغر کیا
- آمار در اخبار: ارتباط مراکز آمار ملی با رسانههای خبری، جان رایت/ مهناز دریمنش
- ساخت و محتوای مطبوعات عامهپسند: تحلیل محتوای صفحة اول هجده نشریه عامهپسند/ دکتر سیدمحمد مهدیزاده
- نظرسنجی از بازدیدکنندگان چهاردهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها، نظام بهرامیکمیل
- تفکیک وظایف رسانهای، نظرسنجی از اصحاب رسانهها درباره مشکلات مؤسسات خبری و مطبوعات، دکتر محمودرضاامینی، حامد موحدنسب
- طراحی مجدد رسانه (بخش سوم و پایانی)، احمدرضا دالوند
- معرفی کتاب
- فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی در مطبوعات